Rodzaj inwestycji: Użyteczność publiczna - stacja metra
Powierzchnia: 9950 m2
Zespół:autor projektant generalny: Andrzej M. Chołdzyński | współpraca projektowa: Artur Chołdzyński, Piotr Dynowski, J. Bartosz Krzemiński, Leszek Lubański, Tomasz Birezowski, Krzysztof Bochniak | konstrukcja: inż. Urszula Gawlewicz, inż. Franciszek Misiurek | generalny wykonawca: Konsorcjum firm: Gülermak Aǧır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.S., Astaldi S.p.A., Gülermak sp. z o.o.
KONKURS ARCHITEKTONICZNY – I NAGRODA
PROJEKT BUDOWLANY
Projekt architektoniczny: 2015 – 2018
Realizacja: 2019 – 2021
Stacja składa się z:
– podziemnego korpusu mieszczącego peron pasażerski (poziom -2), hale odpraw i pomieszczenia techniczne (poziom -1),
– przejść podziemnych połączonych z korpusem w rejonie głowic wschodniej i zachodniej (poziom -1)
– obiektów naziemnych: wejść/wyjść do metra i elementów infrastrukturalnych czerpnio-wyrzutni powietrza
Zaprojektowano 2 wejścia do stacji w głowicy wschodniej i 1 wejście w zachodniej. W środkowej części stacji na poziomie -1 usytuowano pomieszczenia techniczne. Ruch pasażerów z hal odpraw na poziom peronu odbywa się poprzez dwa biegi schodów ruchomych oraz schody stałe. Komunikację pionową zapewniają dwie windy. W każdej z głowic stacji stworzono mega lampion strukturalny łączący parę schodów ruchomych i schody stałe. Ściany zatorowe ukształtowano jako perforowane prepatynowane panele miedziane o powtarzalnym reliefie, sufit akustyczny rastrowy perforowany z paneli wiórowo-cementowych ze zintegrowanym oświetleniem, podłogi kamienno – lastrykowe.
KUBATURA CAŁKOWITA: 60 272 m3
POWIERZCHNIA CAŁKOWITA: 9 952 m2
POWIERZCHNIA UŻYTKOWA: 6 431 m2
3 kondygnacje podziemne, 1 nadziemna
Obsługujemy pliki cookies. Jeśli uważasz, że to jest ok, po prostu kliknij "Akceptuj wszystko". Możesz też wybrać, jakie chcesz ciasteczka, klikając "Ustawienia".